Veelgestelde vragen bij KozijnNodig.nl

Heb je een vraag? kijk hieronder even of dat je het antwoord kunt vinden.

Inmeten & bestellen van een product

Hoe kan ik zelf een kozijn inmeten?

Met behulp van de “inmeethulp” krijg je per product uitleg op welke manier de juiste maat bepaald kan worden.

Vraag bij voorkeur een professional om de kozijnen op te meten.

Hoe bestel ik een product?

Wij hebben een stappenplan gemaakt, waarin stap voor stap uitgelegd wordt op welke manier je kunt bestellen en wat de werkwijze daarin is.

Lees meer op “uitleg samenstellen product

Moet ik een account aanmaken?

Nee, dat is niet verplicht, maar wel heel handig. Als je nog twijfelt over een bepaald product en je wilt er nog even over nadenken, dan blijft deze in je winkelmandje staan.

Ben je een terugkerende klant? Dan is een account makkelijk, zodat je contactgegevens opgeslagen worden. Ook kun je dan terug kijken in de bestelgeschiedenis naar eerder geplaatste bestellingen.

Ik heb een bestelling geplaatst, hoe nu verder?

Wij gaan je bestelling verwerken en controleren je bestelling. Indien er nog onduidelijkheden zijn, nemen we contact met je op.

Binnen 3 werkdagen ontvang je dan een gedetailleerde werktekening per mail. Deze kun je dan nauwkeurig controleren en wanneer je deze vervolgens goedgekeurd hebt, nemen we de bestelling definitief in productie. Wijzigingen zijn dan niet meer mogelijk. bekijk het stappenplan.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigingen?

Eventuele wijzigingen zijn nog door te geven, tot aan het moment dat je een akkoord geeft op de werktekeningen (zie stappenplan om te bestellen). Afhankelijk van de soort wijziging, kunnen er meer kosten aan verbonden zijn. Omdat het maatwerk betreft, is het na het akkoord op de werktekening helaas niet meer mogelijk om wijzigingen aan te brengen.

Is maatwerk ook mogelijk?

Ja hoor, dat kan zeker! Op de website hebben we een grote variatie aan verschillende producten; heb je toch iets anders in gedachten? Neem dan contact met ons op via klantenservice@kozijnnodig.nl We beoordelen je aanvraag, nemen indien nodig nog contact met je op voor aanvullende informatie en bieden je een persoonlijke offerte op maat aan.

Ik zoek een bepaald kozijn, maar deze staat niet op de website, wat nu?

Kun je een bepaald kozijn niet vinden in onze webshop, dan is dit geen probleem. Via klantenservice@kozijnnodig.nl kun je een offerte op maat laten maken.

Ik heb persoonsgegevens (zoals adres en telefoonnummer) ingevoerd op de website, wat doen jullie hiermee?

We vragen alleen die gegevens, die we nodig hebben om een aanvraag volledig te kunnen maken. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld het adres, telefoonnummer, mailadres. Dit alles is in overeenstemming met de privacywetgeving. Zie: privacy voorwaarden.

Betalen

Op welke manier kan ik bij jullie betalen?

Je kunt bij ons op 2 manieren betalen;

  • iDEAL (snelste manier)
  • betalen per bankoverschrijving

Lees meer op betalen

Als ik kies betalen per bankoverschrijving, wat moet ik dan vermelden?

Als je kiest voor de optie “per bankoverschrijving”, dan krijg je automatisch in een overzicht te zien naar welke rekening en onder welk betaalkenmerk de overschrijving moet plaatsvinden.

Levering en verzending

Wat is de leveringstermijn?

Na goedkeuring (akkoord) van de werktekening, hanteren we een leveringstermijn van 30 werkdagen. Deze tijd hebben we nodig om de producten met zorg te produceren, samen te stellen, af te monteren, te verpakken en eventueel bij je thuis te bezorgen.

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten worden in het ‘winkelmandje’ automatisch berekend, indien de locatie van het leveringsadres is ingevuld.

Als je woonachtig bent op de Nederlandse Waddeneilanden of in het buitenland; neem dan even contact op met klantenservice@kozijnnodig.nl

Meer over informatie bezorgkosten vind je op de pagina verzenden-ophalen

Is afhalen ook mogelijk?

Dat is natuurlijk ook mogelijk en is aan te geven bij het voltooien van de bestelling. Hier zijn uiteraard geen extra kosten aan verbonden.

Lees hier meer over afhalen.

Hoe worden de kozijnen verpakt en geleverd?

Afhankelijk van de afmetingen en het aantal worden de bestelde producten verpakt. Op het moment dat we contact opnemen over de definitieve lever- of afhaaldatum, geven krijg je ook te horen op welke manier jouw producten zijn verpakt. Hierbij kun je denken aan horizontaal of verticaal verpakt, per stuk of meerdere producen bij elkaar, totale afmetingen etc.

Uitzondering voor de Wadden en buiten Nederland

Voor bezorging op de Waddeneilanden en buiten Nederland gelieve apart contact op te nemen met de klantenservice@kozijnnodig.nl.

Als ik kies voor zelf ophalen, hoe weet ik dan of het in mijn aanhanger past?

Afhankelijk van de afmetingen van de producten, worden ze op een bepaalde manier verpakt. Op het moment dat we contact met je opnemen over de afhaaldatum, krijg je ook te horen op welke manier jouw producten zijn verpakt. Zo heb je ruimschoots de tijd om te kijken of dit in jouw aanhanger vervoerd kan worden. Zorg ervoor dat je zelf voldoende bevestigingsmaterialen bij hebt (b.v. spanbanden of net) om je producten veilig en volgens de verkeersregels te vervoeren.

Moet er iemand aanwezig zijn als mijn producten worden geleverd?

Er moet altijd iemand aanwezig zijn, die de bestelling heeft geplaatst. Indien dit niet mogelijk, dan moet vooraf schriftelijk aan ons zijn gemeld wie er die dag aanwezig is om de producten in ontvangst te nemen.

Productinformatie

Welke houtsoort gebruiken jullie?

We gebruiken sapeli mahonie wat 100% aantoonbaar legaal hout is en uit duurzaam beheerde bossen komt.

Wij zijn van mening dat deze houtsoort in combinatie met een dekkend verfsysteem de beste keuze is voor buitenkozijnen in ons Nederlands klimaat. Sapeli mahonie is slijtvast en geeft een glad oppervlak na behandeling.

Andere houtsoorten zijn eventueel mogelijk op aanvraag maar hebben vaak wel een beperkte of geen garantie.

Wat is gelaagd glas?

Gelaagd glas is veiligheidsglas en voorkomt dat het bij een breuk uiteen valt door een transparante folie tussen twee lagen glas.

Wat is het verschil tussen HR++ glas en HR+++ triple glas?

HR++ (met een U-waarde van 1.1) is dubbel glas met een coating en een isolerend gas tussen de glasbladen, waardoor het heel goed isoleert.

HR+++ triple glas (met een U-waarde van 0.7) bestaat uit 3 glasbladen met een coating en isolerend gas, waardoor het nog beter isoleert als HR++. Doordat de afmeting breder wordt, heb je voor dit soort glas wel een ander profiel in je kozijn nodig.

Montage & Onderhoud

Hoe monteer ik het deurbeslag?

Wanneer je ervoor kiest om een deurbeslag mee te bestellen dan zijn de schroefgaten al voorgeboord in de deur. Het deurbeslag is dan eenvoudig zelf te monteren.

Wanneer je geen deurbeslag mee bestelt dan zijn er geen gaten voorgeboord en dien je dit zelf te doen. Let wel op dat je van te voren de complete meerpuntsluiting demonteert zodat je niet per ongeluk in de meerpuntsluiting kunt boren en deze beschadigd raakt of defect gaat.

Kan ik zelf glas monteren?

Wanneer je ervoor kiest om het glas los bij te leveren, adviseren we je om het glas door een professional te laten monteren.

Met welke verf kan ik mijn kozijnen behandelen?

Bij iedere bestelling ontvang je een uitgebreid aflak- en onderhoudsadvies.

Garantie & Klachten

Kan ik kozijnen retourneren?

Dat is helaas niet mogelijk; alle producten zijn op maat geproduceerd naar de specifieke wensen van de koper en we nemen daarom helaas geen producten retour.

Lees meer over retourneren

Ik heb een klacht over mijn geleverde product, wat moet ik nu doen?

Kozijnnodig.nl heeft alle producten zorgvuldig gefabriceerd. Mochten er toch klachten zijn over het ontvangen product, dan kan u een mail sturen naar klantenservice@kozijnnodig.nl Beschrijf in deze mail wat de klacht is, stuur foto’s mee ter verduidelijking en we proberen in samenspraak de klacht zo goed mogelijk op te lossen.

Welke garantie is er op jullie producten?

Voor de garantie verwijzen we je naar onze garantievoorwaarden. Deze ontvang je bij de bestelling.

Contact

Waar is jullie bedrijf gevestigd?

Ons bedrijf is gevestigd in Esbeek (gem. Hilvarenbeek). We zijn onderdeel van: Van Lieshout en Co machinale timmerwerken.

Hoe ziet jullie bedrijf er uit?

Wij zijn een machinaal timmerbedrijf met een modern computergestuurd machinepark.

Ons familiebedrijf is opgericht in 1984 en we produceren al meer dan 25 jaar hoogwaardige producten in onze werkplaats. Doordat we het hele productieproces in eigen fabriek hebben, kunnen we zorgen voor een hoge kwaliteit. Doordat we werken met een vast team van medewerkers, ben je steeds gegarandeerd van het beste advies en verzekert van continue kwaliteit van geleverde producten.

Als klant profiteer je dus van jarenlange ervaring en vakmanschap!